Blog

5 marketingowych trików, które wyróżnią Twoje CV

avatar

Wysyłasz CV jedno za drugim i wciąż nie otrzymałeś żadnej odpowiedzi ? Oczekiwanie na rozmowę może być frustrujące.

Zapewne już wiesz, że rekruterzy poświęcają średnio zaledwie 6 sekund na każde CV! To naprawdę niewiele. Jednak jeśli treść okaże się interesująca, na pewno sami będą chcieli poświęcić na niego więcej czasu. Zatem Twoim zadaniem jest przygotowanie takiej aplikacji, która przyciągnie uwagę i w ciekawy sposób opowie Twoją historię.

Pierwsza rada: wyjdź poza to, co widoczne na pierwszy rzut oka! Zastosuj magiczne SEO. Prawdopodobnie termin SEO nie jest Ci obcy, jednak pewnie nie do końca rozumiesz jego związek z CV.

SEO określa optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek i obejmuje techniki, które sprawiają, że witryna staje się atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarek lub innymi słowy otrzymuje wyższy ranking strony Google. Najlepsze strony nieustannie pracują nad tym, jak zostać lepiej zauważanym przez popularne wyszukiwarki. W przypadku Twojego CV, zastosowanie kilku technik może przenieść Cię na szczyt najlepszych kandydatów.

Oto pięć sposobów ze świata marketingu internetowego, które pozwolą Ci przejść przez początkowy etap rekrutacji i osiągnąć sukces w zdobyciu nowego stanowiska.

Zamów profesjonalne CV!

1. Użyj odpowiednich słów kluczowych

Strona internetowa może zawierać świetne informacje, ale jeśli nie zawiera fraz, których szuka użytkownik, nie zostanie znaleziona. Podobnie Twoje CV powinno zawierać wyrażenia, które wzbudzą zainteresowanie rekruterów i pracodawców.

Jeśli potencjalni pracodawcy używają systemu ATS (tzw. applicant tracking system), słowa kluczowe mogą zostać zauważone zarówno przez człowieka jak i przez ten system. Współczesne systemy wyszukują nie tylko słowa kluczowe np. zarządzanie sprzedażą, ale również wyrażenia takie jak: np. „Adobe Photoshop” jako umiejętności techniczne.

Nawet jeśli Twój potencjalny pracodawca nie korzysta z systemu to jest oczywiste, że trafne słowa kluczowe zwiększają szanse na wzbudzenie zainteresowania.

Aby zdecydować, które słowa kluczowe będą najbardziej atrakcyjne, przejrzyj ogłoszenia o pracę i profile LinkedIn osób pracujących na podobnym stanowisku. Sprawdź witryny z ofertami pracy, zapoznaj się z opisami Twojej branży i zobacz, które wyrażenia się powtarzają. Przeglądnij czasopisma branżowe z Twojej dziedziny i zwróć uwagę na język jakim posługują się eksperci.

Po wybraniu najlepszych słów kluczowych wykorzystaj je w  opisach stanowisk, a także w zestawieniu umiejętności.

Przykład: Zarządzanie zespołem, optymalizacja produkcji, zarządzanie projektem, MS Excel, Word, PowerPoint, myślenie analityczne, strategiczne

2. Stwórz nagłówek przykuwający uwagę

Podobnie jak strony internetowe są znajdowane (i klikane!) przez czytelników z powodu ich atrakcyjnych nagłówków, możesz zastosować taką taktykę, by przyciągnąć uwagę rekruterów i menedżerów rekrutujących. Rozważ korzystanie z formatowania nagłówków i języka w swoim CV. Dzięki takiemu zabiegowi rekruterzy będą mogli z łatwością przeglądnąć Twoje kwalifikacje i przekonać się, że jesteś kandydatem godnym uwagi.

Poniżej przykład, jak to zrobić!

Zamiast wstawiać pogrubioną czcionkę w nazwach wcześniejszych pracodawców, umieszczaj słowa kluczowe, kiedy tylko możesz. Jeśli Twoje stanowiska nie odzwierciedlają w pełni zakresu Twoich działań, spróbuj sformułować krótkie wyrażenie opisujące Twoją rolę.

Przykład: Specjalista ds. Rozliczeń i Windykacji, Kierownik Działu Zakupów, Specjalista ds. Kluczowych Klientów

Następnie postaraj się użyć wyróżniającego Cię języka w opisie Twoich stanowisk.

Przykład: menedżer sprzedaży może używać zwrotów takich jak „wzrost sprzedaży o 6%”, „Terminy płatności wydłużone o 12 dni”.

Brzmi to znacznie lepiej niż zwyczajne „zwiększyłem”, „zoptymalizowałem”, prawda?

3. Uwzględnij odpowiednie hiperłącza

W Internecie odnośniki do wiarygodnych źródeł poprawiają czytelność i pozycję strony w wyszukiwarkach. Jak zastosować to w profesjonalnym CV? Odpowiednie hiperłącza i załączniki mogą dostarczyć menedżerom rekrutującym dowód, że jesteś najlepszym kandydatem do pracy.

Przykład: Zastanów się nad dodaniem linków do osobistej strony internetowej, artykułów napisanych w czasopismach branżowych, publikacji lub witryn prezentujących Twoją pracę. Jeśli pracujesz w branży twórczej link do swojego portfolio, opracowanych aplikacji lub pisanych artykułów może być bardzo przekonujący.

Upewnij się, że wszystkie linki są poprawne i działają.

4. Dodaj profile mediów społecznościowych

Na stronie internetowej linki do mediów społecznościowych umożliwiają czytelnikom udostępnianie, oznaczanie lub przypinanie treści. Z kolei te działania poprawiają SEO. W przypadku CV jest to świetny sposób na pokazanie swojej osobowości, wiedzy branżowej i osobistej marki. Zwłaszcza jeśli szukasz pracy w marketingu, zarządzaniu marką lub mediach społecznościowych.

Zacznij od linku do swojego profilu na LinkedIn, aby rekruterzy mogli łatwo zobaczyć Twoje kontakty, rekomendacje, projekty i inne.

5. Usprawnij treść

W przypadku stron internetowych, treść czyli tzw. content, jest kluczowy i niezwykle istotny. Pouczające, dobrze napisane i zwięzłe artykuły poprawiają SEO. Po sprecyzowaniu treści w CV weź to pod uwagę i upewnij się, że używasz zwięzłego, a jednocześnie wysokiej jakości słownictwa.

Na początku usuń ogólne zwroty i wyrażenia, które nie przekazują żadnej treści.

Używaj liczb. Twarde dane są łatwiejsze do przyswojenia niż tekst.

Przykład: Zamiast zwrotu „najlepszy sprzedawca” napisz  „zwiększyłem sprzedaż produktu X o 20% w pierwszym kwartale”.

Twoje CV powinno być krótkie, ale bardzo skuteczne. Zaproponowane tutaj internetowe strategie marketingowe mogą pomóc Ci usprawnić i zwięźle pokazać, że jesteś kandydatem którego warto wybrać.

Zamów profesjonalne CV!

avatar
Anna Mikulska
Ekspert kariery, doświadczona Dyrektor Personalna, przeprowadziła ponad 500 projektów rekrutacyjnych. Przygotowuje CV oraz prowadzi symulacje interview. Swoją wiedzą dzieli się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
LinkedIn
Opineo.pl - Słucham swoich klientów