CV

Wzory CV: Analityk Finansowy

Wyobraź sobie CFO dużego przedsiębiorstwa.

Właśnie przegląda CV kandydatów na stanowisko Analityka Finansowego, którego chce zatrudnić w swojej firmie.

Spośród kilkuset zgłoszeń… musi wybrać tylko jednego.

Średnio poświęci 6 sekund na przeglądnięcie każdego zgłoszenia.

Co powinieneś zrobić, by to właśnie Ciebie zaprosił na rozmowę?

W poniższym artykule:

  • Dowiesz się jak napisać CV Analityka Finansowego, by wyróżniło się spośród konkurencji
  • Poznasz przykłady umiejętności i osiągnięć z prawdziwych dokumentów aplikacyjnych Analityków Finansowych
  • Otrzymasz wskazówki dotyczące opisu doświadczenia, by dostać wymarzoną pracę

Chcesz zaoszczędzić czas? Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne CV z odpowiednio dobranymi umiejętnościami. Zapoznaj się z naszą ofertą!

Zamów profesjonalne CV!

Zobacz również jak przygotować CV na innych stanowiskach z branży finansów

Obecnie najczęściej stosowaną praktyką w przygotowywaniu CV jest napisanie krótkiego podsumowania zawodowego.

Umieszczamy go zwykle w nagłówku strony, by stanowił on wydzieloną sekcję.

Celem dodania podsumowania zawodowego jest podkreślenie branży i obszaru, w którym się specjalizujesz (np. kontroling i analiza finansowa). Zobacz przykład poniżej:

Powinno ono zaciekawić rekrutera lub pracodawcę i skłonić do zapoznania się z pozostałymi informacjami.

Skrótowo możesz w nim przedstawić swoje najważniejsze osiągnięcia lub zakresy obowiązków, a także wyróżniające cechy osobiste.

Podsumowanie powinno być napisane w pierwszej osobie liczby pojedynczej, bo to Ty osobiście przedstawiasz siebie i swoją kandydaturę na dane stanowisko.

Napisz je bez względu na to, czy masz już 20 lat doświadczenia, czy dopiero po raz pierwszy aplikujesz na stanowisko Analityka Finansowego.

Poniżej przykład podsumowania dla Analityka Finansowego bez doświadczenia zawodowego.

Oto kilka wskazówek, z których warto jeszcze skorzystać przy tworzeniu CV:

Po pierwsze, zrób listę wszystkich osiągnięć zawodowych oraz projektów realizowanych w całej swojej karierze.

Po drugie, przeczytaj dokładnie ofertę pracy, na którą chcesz aplikować i skup uwagę na wymaganiach pracodawcy.

Po trzecie, udowodnij, że posiadasz właśnie te wymienione cechy i powiąż je ze zdobytymi już osiągnięciami.

Jak opisać doświadczenie, by nie był to tylko szablon zakresu obowiązków i nazwy stanowiska?

Warto wymienić tylko najważniejsze obowiązki, które realizowałeś.

Skup uwagę konkretnie na tym, co z perspektywy rekrutera może być istotne na stanowisku Analityka Finansowego.

Opisy nie powinny być zarówno zbyt długie, jak i zbyt ogólne.

Wypisz około 5-7 linijek na każdym stanowisku. Opis możesz również powiązać z osiągnięciami, które zdobyłeś podczas pracy.

Jeśli zakres obowiązków zawiera się w kilku kluczowych obszarach, warto wydzielić je jako osobne sekcje jak np. Kontroling, Rachunkowość zarządcza, Zarządzanie zespołem.

W ten sposób opis stanowiska będzie bardziej czytelny i przejrzysty.

Zwróć uwagę również na podstawową zasadę jaką jest odwrotna chronologia.

Najpierw umieszczamy stanowisko obecne lub ostatnie, później kolejno starsze.

Ponadto nieistotny jest również dzień miesiąca, w którym rozpocząłeś i zakończyłeś pracę. Dla zachowania porządku stosuje się format „miesiąc-rok” np. 05.2015 – 08.2018

Jako Analityk Finansowy masz duży wpływ na osiąganie sukcesów działań finansowych w przedsiębiorstwie.

Na podstawie Twoich ocen, analiz i danych często podejmowane są kluczowe dla firmy decyzje.

Dzięki Tobie i Twojej pracy zarówno sam jak i reszta zespołu możecie pochwalić się cennymi osiągnięciami zawodowymi.

Poniżej przykładowe osiągnięcia zawodowe Analityka Finansowego:

Jeśli posiadasz ważne osiągnięcia zawodowe warto umieścić je w CV, by przedstawić rekruterom swoje dotychczasowe działania i ich skutki.

W przykładowych ofertach na stanowisko Analityka Finansowego możemy znaleźć takie wymagania:

Stanowisko Analityka Finansowego wiąże się z bardzo dobrą znajomością nie tylko zagadnień biznesowych i finansowych, ale również informatycznych.

Praca ta wymaga zdolności analitycznego myślenia, odporności na stres, a także umiejętności dostosowywania się do zmian na rynku.

Ponadto istotne będą również kompetencje zawodowe:

  • znajomość regulacji prawnych m.in. Ustawa o Rachunkowości
  • rachunkowość zarządcza i finansowa
  • zasady budżetowania
  • kontroling

Jeśli posiadasz znajomość specjalistycznych programów lub systemów wykorzystywanych w analityce finansowej, warto umieścić kolejną sekcję „Umiejętności informatyczne/ IT”

  • MS Office Excel: tabele przestawne, funkcje IF, funkcje adresowe, formuły CSE, funkcje baz danych
  • Programy do analizy statystycznej – SPSS, R
  • ERP oprogramowanie księgowe i finansowe

Oto najczęściej umieszczane umiejętności w CV dla osób na stanowiskach finansowych:

Wykształcenie w przypadku Analityka Finansowego ma duże znaczenie.

Jednak ukończone studia licencjackie, czy tytuł magistra finansów nie zawsze będzie kluczem do sukcesu.

Zanim jednak zajmiemy się dodatkowymi kursami czy szkoleniami uporządkujmy podstawowe informacje:

  • Typ/ rodzaj studiów (np. studia magisterskie)
  • Kierunek studiów, specjalizacja (np. Finanse i Rachunkowość, specjalizacja: Finanse przedsiębiorstw)
  • Nazwa uczelni i jej lokalizacja (np. SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • Rok ukończenia lub data rozpoczęcia i zakończenia

18

W branży finansowej każde doświadczenie, staż, praktyki, kurs czy szkolenie są na wagę złota.

Certyfikaty są nie tyle ważne, co niezbędne, dlatego dodaj wszystkie, które dotyczą obszaru finansów.

Przykładowo: Certyfikacja Chartered Financial Analyst (CFA) jest niezwykle wartościowa dla pracodawcy, gdyż trwa cztery lata i zakończona jest trzyczęściowym, wyczerpującym egzaminem.

Stwórz osobną sekcję i umieść wszystkie zgodnie z zasadą odwrotnej chronologii.

Nie zapomnij również o certyfikatach językowych jak np. CPE, IELTS, CAE, FCE

Tak przygotowane CV dla Analityka Finansowego będzie wyróżniać się spośród wszystkich zgłoszeń, dzięki czemu pomoże Ci zdobyć stanowisko, na które aplikujesz.

Przed jego wysłaniem koniecznie należy sprawdzić, czy zastosowane zostały podstawowe zasady:

  • odwrotna chronologia doświadczenia, edukacji i szkoleń
  • czytelna czcionka
  • poprawność dat
  • brak błędów ortograficznych

Następnie zapisz plik w formacie PDF wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem.

Opineo.pl - Słucham swoich klientów